Hoe meer verkopen op je webshop?
Als je producten online verkoopt, is het niet alleen belangrijk dat je zichtbaar bent maar ook dat bezoekers een aankoop doen op de webshop.
- geplaatst op
Verkoop meer met je webshop – 7 tips.
De beslissende factor voor bezoekers is vaak vertrouwen: je moet met jouw webshop de consument snel kunnen overtuigen. Ze moeten een gevoel hebben dat ze op je aan kunnen en dat alle aspecten van het koopproces (de webshop, bestelling, betaling, levering en de kwaliteit van de producten zelf) aan hun eisen zullen voldoen. Verkoop meer met je webshop door het volgen van deze 7 tips.
- Bouw of laat een professionele webshop bouwen.
Er zit een groot verschil tussen een webshop en een professionele webshop. Op het eerste oog zien veel webshops er goed uit maar in de details zitten vaak grote valkuilen. Een mooi ontwerp neerzetten is de basis maar een technische, converterende webshop bouwen vergt veel ervaring en expertise. Achter elke knop, foto en tekst zit een marketing gedachte om de bezoeker over de streep te trekken. - Zorg voor voldoende duidelijke productpagina’s.
Een bezoeker die jouw producten bekijkt, wil je niet achterlaten met vragen. In veel gevallen zullen ze in dat geval namelijk verder zoeken op het internet, een gemiste kans. Zorg er daarom voor dat alle productpagina’s voldoende duidelijk zijn. - Zorg voor sterke USP’s.
De concurrentie op het internet is gigantisch. Vraag jezelf daarom goed of waarom de consument nou juist bij jouw webshop moet bestellen en niet bij de concurrent, zet dit vervolgens om in krachtige USP’s die overal op de webshop zichtbaar zijn. - Zorg voor externe reviews.
Vrijwel iedere bezoeker is op zoek naar reviews voor ze besluiten om een product aan te schaffen. Het is belangrijk om te kiezen voor een professioneel (extern) systeem zodat men ook echt weet dat de reviews echt zijn. Denk hierbij aan Trustpilot, Trusted Shops of Webwinkel Keur. - Gebruik sterke call-to-action knoppen.
Een call-to-action knop is een knop met een duidelijk doel zoals ‘’koop nu’’ of ‘bel ons’’. Het is belangrijk om genoeg duidelijke call-to-action knoppen op te nemen in je website, hierdoor wordt het voor de bezoeker duidelijk wat ze kunnen doen. - Zorg voor een optimale gebruiksvriendelijkheid
Door de bezoeker een gebruiksvriendelijke ervaring te bieden is de kans op conversie hoger. Zorg bijvoorbeeld dat je webshop snel is en dat informatie goed vindbaar is. Ook is het belangrijk dat je website toegankelijk is voor elk toestel (tablet, telefoon, desktop). - Zorg voor een minimaal aantal kliks tot de conversie.
Hoe minder kliks de bezoeker hoeft te doen hoe sneller ze bij jouw conversie komen.
Hulp nodig om jouw webshop naar een hoger niveau te tillen? Wil je het maximale halen uit jouw webshop?
Onze experts staan voor je klaar, kom in contact.