Lancering van Stichting Charity.

Lancering van Stichting Charity.

website online marketing

Opdrachtgever

Stichting Charity 

Expertises

Wordpress webdesign en social media. 

Website

De strijd tegen honger in Malawi.

100,000+ mensen hebben elke dag te eten door Stichting Charity (1 miljoen in 2025). Jaarlijks kampt Malawi met voedseltekorten, met soms schokkende hongersnood. De manier waarop maïs werd verbouwd, had een te laag rendement om iedereen van voedsel te voorzien. Dat is de aanleiding geweest om een nieuwe landbouwmethode in te voeren: het project Food For LiFe (FFF). De nieuwe methode werkte!

Vandaag zijn meer dan 7.000 boeren bij het project betrokken en is de opbrengst 5.000 ton mais. Daarvan eet elke seconde iemand in Malawi een bord pap! 

Voor/Na

Van nieuwe huisstijl tot website.

De opdracht voor Stichting Charity startte bij hun huisstijl. Het oude logo was niet professioneel en niet consistent doorgevoerd. Daar viel direct veel winst te behalen. Daarbij vormt dit de basis voor alle verdere werkzaamheden.

We zijn een ochtend op kantoor geweest waarin we een uitgebreide presentatie hebben gehad van het bestuur van de stichting. Dit was een inspirerende ochtend waardoor we het project goed hebben leren kennen, een belangrijke basis voor de gehele verdere samenwerking. 

De huisstijl die is ontwikkeld moest vooral de doelgroep goed aanspreken. Gezien het Christelijke karakter van de stichting is er gekozen voor elementen van een kerk met daarin de maisvelden verwerkt. Door de subtiele zon en andere aan het project gerelateerde elementen, vertelt dit logo een prachtig verhaal. 

Webdesign in Wezep

Een prachtige start voor meer donaties.

De nieuwe website van Stichting Charity is een wereld van verschil met de oude website. Na de eerste weken zien we al mooie resultaten. Het bouncepercentage is aanzienlijk verlaagd en de tijd die bezoekers spenderen op de website is sterk verhoogd.

Bovendien lijkt het aantal donaties te stijgen, vooral van grotere bedrijven. Dit is veelbelovend voor de toekomst. Met de nieuwe website hopen wij dat Stichting Charity haar doelen voor 2025 behaald (1 miljoen mensen dagelijks te eten).

Het project in beeld.

De afgelopen jaren is er veel beeldmateriaal verzameld door onder andere de stichting en externe partijen. Onze fotograaf werkt intensief samen met Food For Life op het gebied van fotografie, om de juiste beelden te selecteren en te optimaliseren. Wij zorgen voor de juiste beelden voor digitale, maar ook offline uitingen. Met de juiste beelden kunnen we de doelgroep van Food For Life aanspreken en impact maken. 

Wil jij een onderscheidende website laten maken?

Neem dan contact met ons op voor een (digitale) kop koffie. In een gesprek kijken we graag naar jouw ambities, wensen en doelen. Op basis hiervan kunnen we jou vrijblijvend adviseren.

  1 vast aanspreekpunt
  No-nonsense werkwijze 
  Heldere communicatie over kosten

Interesse in een samenwerking?

Neem dan contact met ons op. In een gesprek kijken we graag naar jouw ambities, wensen en doelen. Op basis hiervan kunnen we jou vrijblijvend adviseren.

   1 vast aanspreekpunt
  No-nonsense werkwijze 
  Heldere communicatie over kosten

Vrijblijvend advies?

Laat je gegevens achter en we nemen binnen 1 werkdag contact met je op.