Een goede website als basis voor (online) groei!

Een website wordt over het algemeen ontwikkeld met een bepaald doel. In de meeste gevallen laat men een website maken met als doel het aantrekken van extra klanten. Tegenwoordig is een website de basis om online groei te behalen. Immers: je kan nog een hele goede social media campagne hebben draaien maar in de meeste gevallen zullen ze worden verwezen naar de website. Als de website dan niet goed is dan zal men in de meeste gevallen de site weer verlaten. 

Vaak komen wij bedrijven tegen die een goede Adwords campagne hebben lopen maar een slechte website hebben. Dit is een slechte zet en vaak geldverspilling. Er worden immers kosten gemaakt voor Google Adwords terwijl vrijwel iedereen meteen op de website afhaakt. In dat geval is het veel slimmer om eerst de website te verbeteren en deze te richten op conversies. Dit vormt de basis voor vrijwel iedere marketing methode die wordt ingezet. Door een goede website kunnen de kosten van bijvoorbeeld Google Adwords en social media worden verlaagd en de conversies worden vergroot.

Waarop moet je letten bij het laten maken van een nieuwe website of het verbeteren van de huidige website?

Diverse zaken maken het verschil tussen een website met goede conversies en een website met een laag conversiepercentage. Een aantal belangrijke punten zullen wij onderstaand benoemen, voor een gratis advies op maat kunt u gerust contact met ons opnemen. 

1. Zorg voor een responsive website
Een website moet tegenwoordig, meer dan ooit, toegankelijk zijn voor alle devices: desktop, tablet en mobiel. Wanneer een Google Adwords campagne wordt gestart en de website is niet toegankelijk voor mobiele bezoekers dan maak je enorm veel onnodige kosten. Immers: alle mobiele bezoekers zullen meteen afhaken terwijl je wel de kosten hebt van de advertenties.
2. Zorg voor een snelle website

U herkent het vast en zeker: een website waarop je lang moet wachten tot die is geladen wordt vaak vroegtijdig weggeklikt. We worden steeds ‘verwender’ en tegenwoordig moet een website echt binnen een paar seconden geladen zijn om geen bezoekers te verliezen.

3. Goede gebruikerservaring

Een goede gebruikerservaring is ontzettend belangrijk. Een website kan nog zo mooi zijn vormgegeven: wanneer die niet fijn werkt is dit een enorme boosdoener en reden om weg te klikken. Bij Flexxmarketing leggen we de focus op gebruiksvriendelijkheid in combinatie met een mooi design. Een rustig, strak en snel design is voor ons prioriteit. Wij proberen drukke websites te vermijden, tenzij de klant anders wenst. Een mooi ontwerp is leuk maar levert in beginsel geen klanten op! Een website gericht op conversies wel. 

4. Goede basis voor de vindbaarheid (SEO)
Een website die niet gevonden wordt is als een bakker met gesloten deuren. Een website moet namelijk gevonden worden om te kunnen converteren. Om een website vindbaar te maken zijn enorm veel stappen van belang. Er zijn aspecten op de website zelf van belang maar ook aspecten die in principe niet direct op de website zelf van toepassing zijn zoals linkbuilding. Maar het begint allemaal met een goede basis op de website zelf: snelle laadtijd, goede content, de juiste url’s, meta tags, alt tags en beschrijvingen.
Er zijn uiteraard nog meer factoren van belang. Indien u een website door ons laat maken weet u zeker dat aan alles wordt gedacht. Een website die resultaat oplevert, dat is wat u nodig heeft en welke wij voor u kunnen bouwen tegen een eerlijke prijs.

Neem dan gerust contact met ons op om een maatwerk website te laten maken: all-in vanaf €399 en binnen 1 week online. Ook voor andere vragen staan wij voor u klaar.