8 REDENEN WAAROM JE EEN MOBIELE WEBSITE NODIG HEBT

Een website die niet alleen op een desktop computer goed werkt maar ook op een mobiele variant (tablet, telefoon) is tegenwoordig onmisbaar. Indien u een website laat maken is het belangrijk om rekening te houden met het feit dat dit zeer belangrijk is. U kunt dit het beste vooraf aangeven bij uw webdesigner / websitebouwer zodat hier in het ontwerp rekening mee gehouden kan worden.

Mocht uw website nog niet responsive zijn (geschikt voor mobiel en tablet), dan geven wij u hieronder 8 redenen om hier in te investeren.

1. Mobiel is het snelst groeiende communicatiekanaal ooit.

Het gebruik van het mobiele data verkeer neemt al jaren lang toe. De verwachting is dat ook de komende jaren deze stevige groei zal doorzetten. Daar waar het een paar jaar geleden nog zeer prijzig was om onbeperkt mobiele data aan te schaffen, is het tegenwoordig vrij voordelig. Tegenwoordig kan men zelfs vaak zonder bijbetaling in heel Europa gebruik maken van het mobiele data verkeer uit het Nederlandse abbonnement. 

2. Gebruiksvriendelijkheid / klantvriendelijkheid
Een mobiel vriendelijke website zorgt ervoor dat bezoekers je website goed kunnen lezen en kunnen gebruiken. Het is dus erg gebruiksvriendelijk. Deze gebruiksvriendelijkheid kun je zien als een soort klantvriendelijkheid. Want door een goede website biedt je klanten een goed werkende website op ieder device. Dit straalt uit dat je het bekijken van je website zo gemakkelijk mogelijk wilt maken en kan worden gezien als klantvriendelijkheid.
3. Scoor hoger in de zoekmachine resultaten.
Sinds 21 april 2015 geeft Google de voorkeur aan mobiel vriendelijke websites in de zoekresultaten. Word dus beter gevonden door uw website te optimaliseren voor mobiele telefoons en tablets. Een mobiel-vriendelijke website is namelijk van belang voor een betere positie in de zoekresultaten van de zoekmachines. Dit zorgt ervoor dat bedrijven met een goede website hoger in de zoekresultaten komen te staan. Hierdoor ontvangen zij meer organische bezoekers en is de website goed vindbaar voor hun doelgroep.
4. Betere conversie van de website

U wilt natuurlijk dat uw website bezoekers op welke manier dan ook, converteren. Nouja, in sommige gevallen dient de website enkel als informatiebron.
Mocht u nieuwe klanten willen aantrekken met de website dan is het belangrijk te werken aan het conversiepercentage. Conversie is het percentage van de website bezoekers die daadwerkelijk over gaat tot een actie. Dit kan het invullen van een offerte- of contactformulier zijn of het daadwerkelijk kopen van een product (bijvoorbeeld bij een webshop). Hoe hoger het conversiepercentage, hoe meer mensen actie ondernemen op de website.

Een belangrijke stap om het conversiepercentage verhogen is het hebben van een mobielvriendelijke website. Indien uw website niet geschikt is voor mobiele apparaten, zult u potentiële klanten die zoeken vanaf mobieltjes of tablets verliezen. U wilt uw gebruikers natuurlijk een positieve ervaring bieden, dat begint bij een optimalisatie van uw website voor mobiele apparaten. Daarnaast bestellen en zoeken steeds meer mensen vanaf mobiele apparaten.

5. Bereid u voor op de toekomst.
Hoewel het mobiele verkeer al enorm is toegenomen, zal dit de komende jaren alleen nog maar verder toenemen. Ook zien we een steeds grotere stijging in het percentage mobiele gebruikers die converteert. Indien u een website laat maken is het natuurlijk belangrijk om voorbereid te zijn op de toekomst. Met een mobiel vriendelijke website kunt u weer jaren vooruit.

6. Aangepaste snelheid

Mobiele bezoekers hebben meestal een tragere verbinding dan desktop apparaten. Daar biedt een mobiel vriendelijk ontwerp uitkomst voor. Je stelt de site zo in dat hij bij een bepaald schermformaat automatisch overschakelt op het kleinere schermformaat. Dit betekent ook dat afbeeldingen automatisch verkleind worden en dus minder zwaar zijn.

7. Beter leesbare content

Net zoals bij punt 6 omschreven, past een responsive design, de website automatisch aan op de schermgrote. Dit betekent dat de content altijd goed leesbaar is vanaf ieder type apparaat.

8. Loopt niet achter op de concurrent

Tegenwoordig krijgen steeds meer websites een responsive design, een website die dus geschikt is voor mobiele apparaten. U wilt uiteraard niet achterlopen op de concurrent. Door te investeren in een responsive website, zorgt u ervoor dat u de concurrent op dit gebied bij blijft. Hierdoor verliest u geen potentiële klanten die overlopen naar de website van de concurrent die wél responsive is.

*Bonus — verspil geen geld meer aan ineffectieve advertenties

Vaak zien wij websites voorbijkomen die gebruik maken van Google Adwords of een andere vorm van online marketing. In veel gevallen is de website niet geschikt voor mobiele apparaten terwijl men wel betaald voor iedere klik. In de meeste gevallen zal iemand die vanaf de telefoon de advertentie aanklikt de website meteen weer verlaten. Hierdoor heb je als bedrijf wel de kosten maar geen of te weinig resultaat. Het is verstandiger om eerst te investeren in een goede website, dit is de basis. Daarna kunt u verder kijken naar online advertising.

Bij ons laat u al een all-in website maken vanaf €299,-. Meer weten of een voordelige responsive website laten maken? Neem dan gerust contact met ons op.